Кекс от Тиква / Cake Zucca


Кекс от Тиква
(един от най-сладките, които някога сте опитвали!)



  • Хайде пак да се омацаме! ;-)
Тиквата винаги е била един любим плод за мен и малка помня, че винаги се е приготвяла в семейството ми, било то Тиква печена на фурна или Тиквеник, но никога като като Кекс.
Това обаче е един от най-вкусните кексове, които съм правила, и който се харесва на всички, които са го опитали!
За първи път чух за него от Добринка Петкова, но количествата и лешниците съм си ги определила аз самата.
Опитайте и вие и няма да съжалявате!

  • Какво трябва за да се омацате ;-)

3 яйца
1 1/2 ч. ч. захар (1 ч. ч.)
1 ч. ч. зехтин (олио) (4/5 ч. ч.)
3 ч. ч. настъргана тиква (2 ч.ч. или 650 г)
3 ч. ч. брашно (2 ч. ч.)
1 бакпулвер
1 ванилия
1 ч.л. хл. сода
1 ч. ч. натрошени лешници (4/5) (може и други ядки)
1 с. л. канела (1 ч. л.)




  • Преди да се омацате ;-)
Тъй като продуктите са прекалено много за един кекс в стандартна форма, аз малко съм намалила количествата (! Виж моите количества в скобките!).
Предварително пресявам добре брашното заедно с бакпулвера и ванилията.
Предварително настъргвам и тиквата.
Ако обичате малко по-сладко може и цялото количество захар да сложите, аз предпочитам малко да я намаля, все пак и тиквата е сладка.
Имайте предвид също, че много зависи от тиквата и брашното какъв ще стане кейка.
Ако тиквата е прекалено водниста сместа може да погълне повече брашно.
Брашното също зависи какъв тип е. Ако е от тези за торти, може да направи кейка по твърд. Ако е брашно тип 00 е най-добре, защото кекса става най-пухкав.
! Посочените типове брашно са тези, с които аз разполагам тук!
Така, че преценявайте продуктите и докато бъркате кекса. Все пак трябва да се получи смес за кекс, която нито да е гъста, нито да е много рядка.


  • Хайде сега и да се омацате ;-)
Първо разбивам добре яйцата.
Добавям захарта и продължавам да бия докато тя се разтопи.
Добавям и зехтина с бъркане.
След това последователно добавям и редувам лъжица по лъжица от настърганата тиква и брашното, омесено с бакпулвера и ванилията. По някое време се сменя и бъркалката за по-гъста смес.
След тях добавям лешниците, а най-накрая и какаото.
Тъй като все пак излиза доста смес, от това изкарах 1 кекс и 6 малки мъфинчита.

  • Как да го изпърлиме? ;-)
Печем около 50 минути на 180 градуса, по някое време се покрива отгоре с алуминиево фолио. За мъфините са достатъчни и около 30 минути.


  • Нека сега да Ви е сладко! ;-)


Повече за мен и още нещо на сайта ми:

*******

А ето и една весела песен за Тиквите и Несетите! Ухх, Брехх! ;-)

 
Две Невести Тикви Брали, брех! ;-)


*******

No comments:

Post a Comment